CONTRIBUTION TO MATHEMATICS TEACHING MATERIALS PRODUCTION AND EDUCATION WITH 3D WRITERS

Main Article Content

Mehtap YILMAZ
Mehmet ALGİL

Abstract

The most important goal of mathematics is to be able to develop innate intellectual abilities and problem solving abilities. Since mathematics is made up of abstract concepts, it is accepted as difficult all over the world. Mathematics education aims to solve these difficulties stemming from abstract structure, understand the systems by embodying concepts, and make mathematics available in everyday life. Materials are designed and used for visualization, which is the first step in embodying concepts. In this way, sensory organs are stimulated and effective learning is ensured. Today, with the development of computer technologies, materials can be designed in 3D in suitable computer programs and produced with 3D printers. In the introduction to this article, the importance of material usage in mathematics teaching and 3-D modeling and printer technology are mentioned. In the development part, the stages of designing and producing an instructional material to be used in mathematics education are explained. In the conclusion, the idea that a mathematics educator can design and produce the materials he will use in his  teaching, and the ease and contributions that it will provide to the educator are emphasized.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
YILMAZ, M., & ALGİL, M. (2018). CONTRIBUTION TO MATHEMATICS TEACHING MATERIALS PRODUCTION AND EDUCATION WITH 3D WRITERS. JOURNAL OF AWARENESS, 3(4), 41-52. https://doi.org/10.26809/joa.2018445554
Section
Articles

References

AKSU M., 1985, Eğitim ve Bilim, egitimvebilim.ted.org.tr.
BAYKUL Y. , 1995 , İlköğretimde Matematik Öğretimi, Ankara. Pe-Gem, s:27.
BOZKURT A., AKALIN S., Ağustos 2010, Matematik Öğretiminde Materyal Geliştirmenin ve Kullanımının Yeri, Önemi ve Bu Konuda Öğretmenin Rolü, Dumlupınar üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı:27, sayfa:47-56.
BURTON L., 1990, What could teacher education be \ike for prospective teachers of early childhood mathematicswith particular referenee to the environmenL "Transforıning children's mathematies education" Steffe, L.; Wood, T.(Ed.), Lawrence Erlbaum Associates, Hillsdale,N.J.
DE HOYOS M., GRAY, E., SIMPSON, A., 2002 July, Students assumptions during problem solving. Paper presented at the 2nd International Conference on the Teaching of Mathematics. Crete, Greece.
DOĞANAY, H.,- ZAMAN, S.,-ALIM, M., 2001, Ortaöğretim Coğrafya Öğretiminde Klasik Ders Materyali ve Coğrafya Öğretmenlerinin Bunlardan Yararlanma Sıklığı. Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı:6, Konya.
GÖKER L., 1997, Matematik Tarihi ve Türk İslam Matematikçilerinin Yeri, İstanbul . M.E.B. Yayınları.
KURANT, R., ROBBINS, A., 1967, Matematik Nedir?, Moskova.
POINCARÖ H., 1989 , Bilimin Değeri, İstanbul . Çeviren:Fethi Yücel, MEB.
REUSSER, K., STEBLER, R., 1997, Every word problem has a solution: The social rationality of mathematical modeling in schools. Learning and Instruction, 7(4), 309-327.
ŞAHİN, Y.T. ve YILDIRIM, S. (1999). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
TOMİC, W., NELİSSEN J. (1998). Representations in mathematics education. Hearken. ERIC Document Reproduction Service No. ED 428950
TOSUN, N., 2006, Bilgisayar Destekli ve Bilgisayar Temelli Öğretim Yöntemlerinin, Öğrencilerin Bilgisayar Dersi Başarısı ve Bilgisayar Kullanım Tutumlarına Etkisi: “Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği”. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı, Edirne.
YAŞAR, O., 2004, İlköğretim Sosyal Bilgiler Derslerinde Görsel Materyal Kullanımı ile Coğrafya konularının Eğitim ve Öğretimi. Milli Eğitim Dergisi, Sayı:163, Ankara.
YILDIZLAR, M. ,2001, Matematik Problemlerini Çözebilme Yöntemleri, Ankara, Eylül Kitap ve Yayınevi,
YILMAZ F., ARAR M.E., 3D Baskı ile Hızlı Prototip ve Son Ürün Üretimi, 2013 - acikerisim.fsm.edu.tr
İnternet Kaynakları:
http://img.eba.gov.tr/683
https://kedkem.com/urunler/3-boyutlu-yazicilar/3-boyutlu-yazicilar-hakkinda-genis-bilgi-10538.htm
https://turansahin92.wordpress.com/2017/01/24/matematikte-tangram-nedirwhat-is-tangram/